Strona 1 z 1

Jak to się robi: Wymiana alternatora

PostNapisane: 05-lis-2016 08:30
przez ®obocik
Dyskusja na temat artykułu wiki.barchetta-club.pl
Jak to się robi: Wymiana alternatora

Re: Jak to się robi: Wymiana alternatora

PostNapisane: 06-lis-2019 09:49
przez maciek30_pl
Dobra dobra, sorki za zaśmiecanie tematu na wiki, jednocześnie dziękuję za pomoc :)

Da się go wyjąć posiadając tylko kanał bez podnośnika silnika. Podkładamy deski pod silnik, rozkręcamy poduszkę koło rozrządu i z tyłu silnika. Następnie unosimy przód budy. Nie jest lekko ale da się wyjąć.

Bardzo polecam zakupić klucz gięty do alternatorów tego typu:
klucze.jpg


U mnie obeszło się bez wyjmowania rozrusznika ale nie znaczy to, że to dobry pomysł.

Re: Jak to się robi: Wymiana alternatora

PostNapisane: 12-lis-2019 19:54
przez wisiena
Super!
Dziękujemy za Twoje spostrzeżenia. Postaram się je dodać w wiki.

(M.)

Re: Jak to się robi: Wymiana alternatora

PostNapisane: 16-lis-2019 21:36
przez maciek30_pl
Dobra, wiem już wszystko o tym wspaniałym tworze...

Okazuje się, że są różne wielkości obudowy alternatora. Mój nie chciał wyjść, bo jest podejrzanie duży, może to dla tego, że mam wersję z klimą (w 1995 roczniku :szok )

Nowy, a właściwie regenerowany, który zakupiłem, ma tak samo mocowania, ale sama obudowa jest mniejsza i dzięki temu da się go wyjąć i włożyć bez odkręcania rozrusznika, tylnej łapy silnika i opuszczania silnika aż tak mocno.

Co do samej przyczyny, bo przecież alternator nie uszkadza się sam z siebie... Był wyciek z węża między zbiorniczkiem a pompą wspomagania. Na 99% płyn wciekał do alternatora i go niszczył, alternator jest potwornie brudny. A oczywiście konstrukcję ma taką, że nie jest na nic odporny.

Re: Jak to się robi: Wymiana alternatora

PostNapisane: 09-gru-2019 00:19
przez DrunkenThief
Tylko sprawdź czy ten nowy alternator daje tyle amperów co powinien. Ten z klimą miał więcej i raczej bez powodu mocniejszego nie dali ale pewności nie mam czy był koniecznie potrzebny :P