Strona 1 z 1

Barchetta VT Karol

PostNapisane: 15-lut-2010 18:17
przez Karol
Marka i model: Fiat Barchetta
Pojemnosc silnika: 1747
Rok produkcji: 1996
Kolor: Srebrny

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Zmiany: zamontowany alarm

Silnik:
- seria

Zawieszenie:
- seria
- w planie wymiana amortyzatorów i sprężyn

Koła (opony/felgi):
-lato kumho ecsta 195/55r15 alufelgi z gamy fiata
-zima kumho kw17 195/55r15, felgi ori stalowe

Styling zewnętrzny:
-hard top:)
-w planach mam juz montaż lotki i nakładki a'la naxos
-windshot tez by sie przydal

Wnętrze:
-standart

Audio:
-głośniki fabryczne
- Radio JVC

To co chce miec:
Turbooo, ktos to musi w koncu zrobic

HISTORIA
- Auto kupiłem w sierpniu 2008 roku. Była to jedyna obejrzana przezemnie Barka. Chwila zapomnienia i po tygodniu była juz u mnie pod domem. co do stanu wygladala ok miala jakies delikatne mankamenty. Teraz pochłania moj caly wolny czas. Zawsze jest cos do zrobienia ale tylko dla wlasnej przyjemnosci. Wymienilem juz chyba wszystko co mogloby sie zepsuc. Teraz zostalo mi ja doprowadzic do super stanu pod wzgledem blacharskim. Niektorzy beda mieli niedlugo okazje ja zobaczyc.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 15-lut-2010 18:50
przez Maori
A niektórzy już widzieli ;) i to kilkakrotnie heheheh

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 15-lut-2010 22:40
przez GGubernator
w jakim kolorku HT ?
i którą lotkę założysz - tą co ma Prezes czy tą większą?
A tak ogólnie ładna Bareczka no i........srebrna :D
pozdr
:)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 16-lut-2010 00:03
przez Karol
HT w czarnym macie. Co do lotki to zobaczymy co mi do glowy strzeli, moze cos samemu sie pokombinuje:D Najpierw myslalem o tej z FTB ale chce cos oryginalnego.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 16-lut-2010 11:14
przez GGubernator
Naxosa w 3D możesz obejrzeć w mojej B. - też sreberku
a wg. mnie jest in+
:)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 16-lut-2010 11:32
przez salem
mojego naxosa mozesz w Wawie obejrzec - jezdzi teraz w łódeczce kst :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-lut-2010 18:57
przez Karol
jeszcze kilka dni i podejme konkretne decyzje co do losu i ew zmian w barce. Naxos super sprawa. A KST chyba pozbywa sie swojego cacka.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-lut-2010 18:59
przez Maori
Karol napisał(a):jeszcze kilka dni i podejme konkretne decyzje co do losu i ew zmian w barce.


Rozwiń się :D

Karol napisał(a): A KST chyba pozbywa sie swojego cacka.


:szok

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-lut-2010 19:04
przez salem
no chce sie pozbyc bo sie nagrzał na alfonsa Jarusia :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-lut-2010 19:13
przez Maori
Aaaa, to zmienia postać rzeczy, ale kolejna "zacna" barka odchodzi....

No nic, umarł król, niech żyje król...

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-lut-2010 19:14
przez Karol
narazie nie bede zdradzal mojego planu, jesli sie powiedzie to wszyscy napewno sie dowiedza. Wszystko w swoim czasie :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 08-mar-2010 16:39
przez Karol
Jednak barka zostaje u mnie:) Przygotowania do turynu pełna para, kompletacja potrzebnych czesci i blacharka juz sie robi. A po powrocie zaczynam kolejny project...Barchetta VT :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-kwi-2010 18:21
przez Karol
zmiana planu, do Turynu VT:D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 17-kwi-2010 18:33
przez Maori
Jak przećwiczysz temat to będę na drugi ;)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 09:38
przez poTURBOwani
no to zaczynamy projekt poTURBOwanej barki :D :x

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 14:14
przez Maori
Jeszcze do dzisiaj myślałem ze ten projekt to fikcja ale po rozmowach z Karolem widzę ze szlak przetarty i może się to udać. Trzymam kciuki Karol he he.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 17:08
przez sebamonia1971
tylko załóż karol ładnego blow offa żeby ładnie sapała, mam nadzieję na rundkę :x w italii

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 18:42
przez Karol
blowoff to cala frajda:) musi miec ladny dzwiek. psst :P

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 18:47
przez ubek
Nowy silnik zostaje w serii czy będzie coś dłubany?

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 18:53
przez Karol
narazie seria, powiem szczerze ze troche sie pekam robic jakies mody przed wyjazdem. ale po czemu nie:) W planie jest zrobienie go na 280KM tylko nie wiem kiedy ;)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 18:57
przez Karol
o szpere bedzie ciezko.Temat tylko na zomowienie. brawka bez szpery daje rade przy ok 350KM. mysle ze 280 to nie jest tak duzo:)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 19:01
przez Karol
nikt nie mowil ze bedzie latwo :P ocenimy jak juz bedzie miala ta moc:)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 19:40
przez ubek
Skrzynia FC Posiada szpere ;)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 19:42
przez mckoval
szpere posiada chyba tylko skrzynia fc 20vt (a moze nawet 20vt LE..)
bo jak dobrze pamietam 16vt nie mialo szpery

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 19:55
przez ubek
w 16VT na prawej pół osi jest sprzęgło lepkie na i to daję szperkę 30%

Jeździło się nie raz.... :x

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-kwi-2010 21:39
przez Karol
moze cos wiecej o tym powiesz. dla mnie to polos jak polos. przegub przy podporze i tyle.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 07-maja-2010 17:06
przez Karol
kilka fotek z ostatnich dni. dzisiaj przekladam wiazki el. / jest zabawa !!!

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 07-maja-2010 17:19
przez STEFANO
jazda :P

strach sie bac ale trzeba isc na calosc :) brawo! :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 07-maja-2010 17:20
przez Maori
hehhe, walcz :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 08-maja-2010 09:14
przez simon83
Wszyscy oczekują efektu tak jak i Ty :P

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 13-maja-2010 17:11
przez Maori
No i jakieś info? Cokolwiek? Daj jakiś ochłap nawet :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 13-maja-2010 21:25
przez Karol
nadal walka z elektryka, juz coraz wiecej rzeczy zaczyna dzialac, wczoraj kilka godzin na podlaczeniu wentylatora kabiny zeszlo. Kilkadziesiat stron schematow barchettowo-cupetowych i usiluje ogarniac.
W sobote wielka chwila, bede wkladal silnik, zobaczymy jak to spasuje :D
Powiem wam ze sprzeglo do 16vt nie jest najtansze mnie po mega rabatach kosztowalo 750zl ale trzeba wymienic zeby sie gdzies nie sypnelo bo jeszcze oryginalne jest zalozone. blacharka juz zalatwiona auto w podkladzie. Do lakiernika po wlozeniu serducha. Tak po vcichu sie modle zeby poduszki pasowaly. Jak juz bedzie siedzial to chyba z gorki bedzie, tak mi sie wydaje:) Nie wiem jeszcze jak wyjdzie kwestia polosi. Mam tez plan zeby zalozyc zwrotnice od vt, troche wieksze tarcze tam sa... Im bardziej sie zaglebiam w temat tym wiecej spornych tematow sie pojawia. Dam rade...jak nie ja to kto...? :lol

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 19-maja-2010 01:54
przez poTURBOwani
nikt nie mowil ze bedzie latwo... :) w sumie nikt nie mowil ze bedzie az tak trudno, no ale damy rade :)
poki co walczymy z mocowaniem silnika... Dla zainteresowanych - mocowanie jest totalnie inne i calkowicie w innych miejscach (na innych wysokosciach). Tak wiec troche zabawy przed nami ale nie jest zle :)
Po walce z elektryka nagorsze sa mocowania silnika no i pozniej upchniecie przewodow od IC i samego intercoolera.

Ale co jak co - silnik juz jest w samochodzie (tylko nie przymocowany...) :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 19-maja-2010 23:59
przez Karol
juz przymocowany :D
Jak to sie nie da.... :smoke

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 20-maja-2010 00:09
przez poTURBOwani
no ba :P
czas goni ale damy rade :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 22-maja-2010 15:49
przez ubek
Nie ma że się nie da :D w punto wchodzi 2.0 20VT to takie małe 16VT spokojnie się mieści :D

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 28-maja-2010 08:58
przez Karol
hejo, silnik odpalony, półosie włożone, elektryka ogarnieta. :lol Jest juz milo ale zaczynam watpic tzn napewno nie wyrusze do turynu w sobote. jest opcja ze dojade z kilkudniowym poslizgiem.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 28-maja-2010 15:45
przez Neo
Do soboty jeszcze cały dzień :) Kuzajowi złożyli brykę po mega dzwonie i kilkanaście godzin :)
Z wydechem coś modziłeś (kolektor masz od 16VT, czy kombinowany, no i za kolektorem do końca) ?

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 28-maja-2010 23:59
przez Karol
chyba wolalbym robic barke po dzwonie. tam masz plug & play a u mnie czego sie nie dotkniesz to nie pasuje i trzeba rzezbic. Kolektor jest seryjny. Temat wydechu lezy, narazie moze barchettowy przerobie w jakims stopniu. dzisiaj pol dnia walki z przerobieniem mechanizmu zmiany biegow bylo grane.

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 10:09
przez Neo
A pytanko do skrzyni. W 16VT chyba nie ma skrzyni ze szperą (a może pasuje skrzynia ze szperą od innego coupe) , czy szpera to dopiero 20VT ?

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 10:15
przez ubek
w 16VT jest szpera :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 11:52
przez Neo
Mmmm ... no to malina :)
A półosie masz od 16VT, czy barchettowe, a może robione na zamówienie ?

A zawias przód oryginał, czy kombinowałeś z dopasowaniem jakiegoś pasującego do cięższego silnika ?

Hamulce ? Co zapodałeś ?

Oj, będę miał duuuużo pytań :)

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 12:19
przez Karol
polosie kombinowane. zawias jeszcze seryjny. Hamulce zrobione sa na EBC

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 12:28
przez ubek
Co do poprzedniej mojej odpowiedzi to takie uzupełnienie bo pewnie znów ktoś mi zarzuci że nie mam racji i że szpery nie było w tych skrzyniach tylko w 20VT

W FC zwało sie to viscodrive , sprzęgło wiskotyczne taka puszka miedzy dyferencjałem a prawym kołem.
Obrazek

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 29-maja-2010 12:49
przez mckoval
Ubek: moze wrzuc tego posta z obrazkiem do nowego topicu
bo ja mam cala mase pytan ktore go dotycza
np jak go przeszczepic do barki, bo brak szpery w B jest mocno uciazliwy..

Re: Barchetta Karol

PostNapisane: 27-cze-2010 13:32
przez Karol
jeszcze kilka fotek zeby zobrazowac sytuacje. Prace nieco zwolnily.

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 27-cze-2010 21:53
przez Karol
mialo byc szybko i sprawnie ale nie wyszlo. a po 1.06 juz mi sie nie spieszy i mam bardzo duzo czasu na wszystko.
Mam nadzieje ze efekt koncowy przysloni moja turynowa wtope ;)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-cze-2010 06:57
przez Maori
Działaj miszczu działaj :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-cze-2010 21:09
przez ubek
Wsadzenia 16VT do tej budy nie jest łątwe - to nie wyjazd na weekendowy piknik.

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-cze-2010 22:00
przez pankrzys
a to zaskoczenie musi być dla Karola :P

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-cze-2010 22:23
przez ubek
wszystko to szczegół, jak się usłyszy pierwsze psssyt z propera czy też hks-a :D BEzcenne :D :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-cze-2010 23:03
przez pankrzys
hks jest mega, ale koszt zakupu... :(

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 02-lip-2010 16:25
przez Karol
ja montuje jakas replike gredy rs. moze bedzie ciekawie a jak nie to z czasem zmienie na propera. Troche sie pospieszylem z zakupem.
jutro czeka mnie przeniesienie akumulatora do bagaznika. Nie moge znalezc takiego ktory zmieci sie miedzy rure dolotu a podluznice i jeszcze pozwoli na zamkniecie maski:) Caly czas cos mnie zaskakuje.

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 02-lip-2010 17:01
przez Karol
jeszcze jedno male uzupelnienie :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 02-lip-2010 18:59
przez Neo
Karol napisał(a):jutro czeka mnie przeniesienie akumulatora do bagaznika. Nie moge znalezc takiego ktory zmieci sie miedzy rure dolotu a podluznice i jeszcze pozwoli na zamkniecie maski:) Caly czas cos mnie zaskakuje.


A jakiś żelowy chudziaczek by się nie zmieścił ?

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 03-lip-2010 07:35
przez Karol
te chude sa wysokie i maska sie nie domyka. spr chyba wszystkie katalogi i nic pasujacego nie znalazlem

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 03-lip-2010 07:41
przez Neo
Jak już poszedłeś grubo z modyfikacją, to może obniż półeczkę na akumulator (z tego co patrzyłem, to pod nią jest jeszcze troszkę miejsca i wtedy wysoki by wlazł.

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 03-lip-2010 12:23
przez Karol
pod poleczka jest teraz przewod wodny i wysprzeglik. naprawde malo miejsca sie zrobilo:)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 04-lip-2010 09:58
przez Maori
Dawaj do bagaźnika... widziałem w takim boxie z blachy ryflowanej i jest serio zacnie. Sport to sport :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 04-lip-2010 14:08
przez Karol
wczoraj wyjechalem barka w stanie surowym, jeste milllooo ale nie wiem jeszcze czemu nie kreci mi sie powyzej 4000. fakt ze nie mam jeszcze zaworka od sterowania turbo. Mam nadzieje ze koledzy z FCP cos mi pomoga:)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 04-lip-2010 14:30
przez STEFANO
wyglada na tryb awaryjny jezeli kreci sie tylko do 4

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 04-lip-2010 15:02
przez Karol
nigdy nie spotkalem sie z takim czyms zeby w trybie awaryjnym nie chcial sie wkrecac w wyzsze obroty

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 04-lip-2010 22:44
przez ubek
spalanie stukowe pewnie masz i czujnik zadziałał.

powody
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 05-lip-2010 10:08
przez simon83
Dochodzi żwawo do 4000 i ucina zapłon czy stopniowo maleje moc zbliżając się do tych obrotów?

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 05-lip-2010 16:33
przez Karol
4000 i odcinka, a do 4000 zapie...lalala :lol

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 05-lip-2010 17:18
przez ubek
Karol napisał(a): a do 4000 zapie...lalala :lol


Oj tam zapierd.... jak chwile wcześniej turbo zaczyna dmuchać - trochę później jest fajnie jak się napędzi :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 05-lip-2010 19:13
przez mckoval
a czujnik polozenia walu ok?
tudziez knock sensor?

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 05:41
przez Karol
temat trybu awaryjnego ogarniety i to bez examinera. Juz kreci sie normalnie :D w sumie banalna sprawa. zle podlaczona kostaka od krokowego

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 11:29
przez simon83
Czy to oznacza że teraz już zap.....la do pełnych obrotów? :P

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 14:25
przez Maori
Karol - jest błysk dym i ogień????? No jest????

Może wpaść do wawy i ci pomóc? :D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 18:10
przez Karol

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 18:45
przez Neo
Pięknie syczy :)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 18:49
przez pankrzys
no mało widać no :P

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 18:55
przez Karol
wazne, ze slychac. obejrzysz na jakims spocie dokladniej i to LIVE :P

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 06-lip-2010 22:15
przez Maori
O :cenzura :szok

Zrobiłeś to.... :brawoO :szok

Zrobiłeś to.... :brawo

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 06:28
przez Karol
pozno bo pozno ale jet i nawet jezdzi... jeszcze nie wyglada ale to kwestia czasu:)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 10:02
przez salem
:brawo :brawo :brawo :brawo :brawo
piekny dzwiek :)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 10:59
przez Neo
Teraz dostrój, zhamuj i poka jak przebiegają wykresy :)

Ps. Ten Włoch z kompresorem wstawiał gdzieś wykresy z hamowni ? Bo porównam i podejmę decyzję co będę robił w przyszłości :)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 14:22
przez Karol
wstaw kompresor do 1.8 bedzie latwiej ;)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 14:39
przez simon83
Może i łatwiej, ale w VT jeszcze drzemie potencjał na przyszłość :)

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 14:41
przez Neo
Karol napisał(a):wstaw kompresor do 1.8 bedzie latwiej ;)


Tak właśnie myślę, że będzie 5 razy łatwiej z kompresorem, tylko ciekawi mnie zwłaszcza maksymalny moment i jego przebieg w obu przypadkach.

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-lip-2010 15:23
przez pankrzys
kompresor dużo łatwiej, jest miejsce gotowe jeśli ktoś nie ma klimy ;) jeden kompresor zamiast drugiego :P

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 28-sie-2010 20:16
przez Karol
prace na finiszu, samochod po lakierze, jeszcze delikatne uzbrajanie i bede latal po stoplecznych drogach. Dla dociekliwych 1,2 bar :lol

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 29-sie-2010 06:10
przez ubek
1.2 bara i zapierdala :D

A później wiatr w oczy i panewki w dupę :D : D

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-wrz-2010 06:43
przez Karol
Gentlemani nie rozmawiaja o pieniadzach a dla zobrazowania Barka od poczatku zywota u mnie kosztowala mnie ponad 30 000

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 07-wrz-2010 09:26
przez mckoval
Tomasz Piątek napisał(a):kawalek grosza lub dwie barki od Pasjonatów z Poludnia :P

t.


albo jakies 2/3 mojej barki..

Re: Barchetta VT Karol

PostNapisane: 16-paź-2011 17:41
przez The_Saint
Szkoda projektu, ale tak to jest z 16VT fiata :/

Ciężko będzie dostać 12k od kupca :(