Masz wyłączony JavaScript.

Barchetta NAXOS Devolt'a


Barchetta NAXOS Devolt'a

Postprzez devolt » 28-kwi-2012 18:41

Hej,
zgodnie z regulaminem przedstawiam swój bolid.
Obecnie jeżdżę Fiatem Punto II rocznik 2001 wersja z silnikiem 1,9 JTD 80km HLX.
Jest to moje pierwsze własne auto:)
Samochodzik może i pospolity, ale idealny na dojazdy do pracy i śmiganie po mieście - pomimo że to diesel.
Pali mało i nie psuje się tak mocno.
Ogólnie zwykle srebrne punto na fabrycznym kołpaku ;) chociaż może nie takie zwykłe bo mam zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, welurową tapicerkę, fabrycznego suba i pare innych bajerów jak to w HLX.

Ale już niedługo mam nadzieje stanę się szczęśliwym posiadaczem Barki z 2001 roku w wersji NAXOS.
Już dwu-krotnie oglądałem auto. Jestem zdecydowany, jedyny problem to skorodowany VIN :(
Gościu obiecał, że się tym zajmie. A jak nie to dalej będę szukał.

Pozdrawiam
Devolt

Dodano: 1.05.2012
Witam i stało się:)
Zakupiłem Czerwonego NAXOS'a z 2001 roku.
Jak przerejestruje wstawię fotke :)
Obrazek
Ostatnio edytowano 06-cze-2013 22:14 przez devolt, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
devolt
Posty: 5
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wkrótce Barka, narazie Punto II

Postprzez devolt » 01-sie-2012 23:09

Tytuł: Barchetta '01 Naxos - devolt-

Marka i model:
Fiat Barchetta wersja Naxos z polskiej dystrybucji.
2001 rok

Pojemność silnika:
1747 cm^3

Rok produkcji:
2001

Kolor:
168 Racing Red (Rosso Corsa)

Zmiany:
Brak

Silnik:
Seryjne

Zawieszenie:
Seryjne

Koła (opony/felgi):
- Felgi Dezent Dark 16'
- Opony NOKIAN Z 205/45 R16


Styling zewnętrzny:
- Wspawana końcówka tłumika (pojedyncza) ULTER-SPORT - N1-52
- Fabryczne srebrne wstawki NAXOS
- Światła Xenon' owe
-Subtelnie przyciemnione szyby boczne- tak pewnie z 20%

Wnętrze:
- Skórzane fotele
- Zmieniona gałka zmiany biegów- aluminium anodowane na czarno obszyte od góry czerwoną skórą- spadek po poprzednim właścicielu
- Obszyte boczki w drzwiach ( te pomalowane na czerwono) oraz dolna część deski ( pokrywa bezpieczników, osłona kolumny kierowniczej oraz dolna osłona pod poduszką pasażera) czarnym zamszem (skórą) - także spadek:)


Audio:
- Radio CD-MP3 Sony CDX-R6650
- Fabryczne głośniki + fabryczny subwoofer

HISTORIA
- Samochód był własnością FIAT AUTO POLAND od wyprodukowania czyli 2001 do 2004. W tym czasie w salonie który opiekował się moją łódeczką, pracował poprzedni właściciel od którego kupiłem auto.
Jak twierdzi, opiekował się nią i nie dawał jeździć byle komu, być może to bajeczka sprzedawcy, ale trzyma się kupy ;) W 2004 kupił ją 63 letni pan :) pojeździł rok i sprzedał kolejnemu właścicielowi w 2005, ten również pojeździł rok i sprzedał w 2006 następnemu, który też pojeździł rok.
W 2007 roku barka stała się własnością pierwszego użytkownika. Odnalazł ją i trzymał do 2012 roku.
Od 2012 barka jest już ze mną :)

Barka ma zmieniony dach na fabryczny, na tylnej szybce odnalazłem logo FIAT'a oraz rozszyfrowałem że jest z 2007 roku.

Po zakupie musiałem zrobić kilka rzeczy:
- Załatać dziurę w rurce wysokiego ciśnienia od klimatyzacji oraz sprawdzić szczelność i nabić układ klimatyzacji.
- wymieniłem przedni przegub z prawej strony
- wymieniłem sondę lambda - za katalizatorem
- wymieniłem termostat - teraz wskazówka jest prawie zawsze w połowie skali
- wymieniłem olej Selenia 20K oraz płyn chłodniczy
- wymieniłem płyn hamulcowy
- wymieniłem filtr oleju i powietrza
- przeprowadziłem reanimację numeru VIN
- naprawiłem strzelający zawias kierowcy

Własne modyfikacje:
- Zamontowałem układ płynnego wygaszania i zapalania oświetlenia wnętrza
- Zamontowałem oświetlenie w bagażniku w postaci samoprzylepnej linijki LED - kolor biały ciepły
- Zamontowałem komputer pokazujący m.in chwilowe i średnie spalanie, temperaturę wew/zew i wiele innych cennych informacji
Planowane zmiany:
-wymienić przednie głośniki - nie podobają mi się wysokie tony wydobywające się z fabrycznych głośników
-nałożyć w końcu wosk koloryzujący:)

To tyle:)
Poniżej zdjęcie mojego autka. Na razie znalazłem kilka w komórce.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
devolt
Posty: 5
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wkrótce Barka, narazie Punto II

Postprzez devolt » 02-sie-2012 22:22

Tak to była jego Barka, a radio dostałem takie jak jest.
To jest całkiem wysoki model, niestety Sony, ale gra i na razie nie myślę o zmianie.
Niestety nie mogę zobaczyć tego linka, nie mam uprawnień :(
Avatar użytkownika
devolt
Posty: 5
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wkrótce Barka, narazie Punto II

Postprzez The_Saint » 03-sie-2012 06:45

Rzeczywiście komputer jest trochę kontrowersyjny, a dokładnie jego umiejscowienie, ale skoro właściciel tak zadecydował, to nam nic do tego :P

Naxos zawsze mi się podobał :brawo
Avatar użytkownika
The_Saint
Posty: 198
Lokalizacja: EU/PL/WRO


Re: Barchetta NAXOS Devolt'a

Postprzez corsar » 04-lis-2012 13:04

fiu fiu - no ładne cacko :)
corsar
Posty: 155
Lokalizacja: Bydgoszcz / Osielsko

Re: Barchetta NAXOS Devolt'a

Postprzez devolt » 06-cze-2013 22:15

Hej przyszedł czas na kolejne modyfikacje.
Głośniki opisałem w dziale nagłośnienie.
Teraz zamontowałem halogeny zakupione od kolegi z forum oraz wykonałem pewną bardzo przydatną modyfikację.
Przerobiłem sterowanie szybą od strony pasażera tak by działała w ten sam sposób co kierowcy czyli automatycznie.
Od razu zaznaczam, że tematem zainteresowałem się po studiowaniu niemieckiego leksykonu nt. barki.
Był tam opis w jaki sposób przerobić instalację, aby szyba pasażera opuszczała się i podnosiła automatycznie tak jak szyba kierowcy.
Link
http://www.barchetta-lexikon.de/?action=projekt&daten=019
Po przestudiowaniu zabrałem się do pracy.
Od tego samego kolegi z forum zakupiłem sterownik szyb od barki:
Obrazek
Następnie wykonałem okablowanie, aby wciąć się w istniejącą instalację.
Obrazek

Teraz czas na podłączenie:
Wciąć się należy w oryginalną instalację, ja zrobiłem to zaraz przy sterowniku szyby kierowcy znajdującego się w skrzynce bezpieczników nad kolanami pasażera.
Obrazek

Podłączyć należy 4 kable:
15 - pomarańczowy - załączany PLUS
87 - czerwony/niebieski- dodatkowe zasilanie włączników
31 - czarny - masa
30 - czerwony - główne zasilanie +12V
Ja zrobiłem to tak, że delikatnie nadciąłem izolację w.w kabli, tak żeby nie uszkodzić miedzianych żył i przylutowałem do nich bezpośrednio drugi kabelek który szedł do drugiego sterownika.

Druga część jest nieco trudniejsza. należy odnaleźć wiązkę zaraz nad głośnikiem po stronie pasażera. Znajdują się w niej 2 przewody idące do silnika szyb pasażera. Biało/ czerwony i fioletowo/biały.
Kable te należy rozciąć.
Tu już wstępnie podłączony drugi sterownik do w.w. przewodów.
Obrazek
Podłączamy w ten sposób, że:
*biało/czerwony idący w kierunku drzwi podłączamy do M5 w nowym sterowniku
*fioletowo/biały idący w kierunku drzwi podłączamy do M4 w nowym sterowniku
*biało/czerwony idący do środka samochodu podłączamy do P9 w nowym sterowniku
*fioletowo/biały idący do środka samochodu podłączamy do P10 w nowym sterowniku
Nowy sterownik owinąłem gąbką i wsadziłem zaraz nad nogami pasażera w taką szczelinę pomiędzy blachą nad nogami pasażera, a miejscem na poduszkę powietrzną. Idą tamtędy przewody do bezpieczników.
Po tym zabiegu możemy się cieszyć automatycznym opuszczaniem się szyby pasażera, tak samo jak kierowcy :)
Avatar użytkownika
devolt
Posty: 5
Lokalizacja: Legionowo


Powrót do Profile naszych maszyn



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron